Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Förberedelser...

Av Malin - 15 november 2009 19:39

Sådärja! Nu har jag fått till en julblogg som kanske speglar mig och min stil lite mera. I år har en hel del planer på julpyntandet redan tagit form och jag har det mesta visualiserat och klart Glad.  Tänkte i dag bjuda på några små smakprov på ting som kommer att inhandlas och på ställen att besöka för oss som bor eller befnner sig i Norrbotten, så varsågoda!


Nissar från danska Maileg, söta va? De kan du köpa t.ex här: http://www.tildasmamma.se .  Om några veckor bär det också av hit;



Julmarknad på Hägnan i Gammelstad. Vem följer med? Tänkte att det kunde vara en skön utflykt för oss julprylgalna :-) En sväng till Hjortgården blir det nog också! För dig som inte har varit där, så kan du titta in här;

 http://www.gardsromantik.se/ 

 Någonting annat att uppleva under advent sen är såklart den årliga adventskalendern i stadsparken i Luleå. Jättespännande för barnen! (Klä er varmt bara!) Ta en titt här;


Denna föreställning är från 2006 där Tomtefar och tomtemor bjuder Häxan Katja på snorsoppa för de tror att hon tycker om det :-)

Några planer på pyssel...


I väntan på all julstämmning så har jag samlat på mig en hel del naturmaterial eller närmare bestämt en hel pulka full med gran/tallris, mossor och lummer. Många mossfyllda kärl blir det. Lummern kommer nog att hamna i min adventsstake. Vilken ska få en makeover från röd till vit :-) Tänkte prova att ha tallris inomhus i år också. Tycker det är så fint med tjockt tallris i ett vackert kärl och så luktar det ju så gott! Tillsammans med vita hyacinter i ett fint arrangemang så är julen komplett för mig, i alla fall doftmässigt Skrattande. En annan vän som kommer igen i år, är min vita amaryllis! (Mormor, den klarade sig, tack vare dina goda råd!) Under den här helgen har ett grönt litet blad börjat titta fram. Jag trodde verkligen att den hade gett upp av min hårhänta behandling under året, men den kommer igen! Kul kul :-)


Bilder på mina små julprojekt kommer förstås att finnas här framöver. Hoppas att du hittar lite inspiration och/eller stämmning här hos mig!












 
 
Ingen bild

Marie

15 november 2009 21:26

Jättebra idéer...jag snor några av dem!.....=D Ska också försöka hinna besöka alla de där ställena du tipsar om, men det är ju alltid så att man har visioner, men de ofta bara visioner, för mig.... Kanske skulle börja fylla kalendern.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 november 2010 20:01


       Dessa två finns med på min önskelista i år...troligtvis kommer jag att få dem också och så här förmodar jag att det kommer att stå på paketen; God jul Malin önskar Malin...*fniss* ...

Av Malin - 24 november 2010 19:37

Jag erkänner öppet och ärligt att jag är en tjuvstartare...jag kan bara inte hålla mig från julpyntet. Det är såå himla roligt! Jag tar fram en hel del och sen plockar jag bort och byter ut... tänkte idag bjuda på lite bildbevis på mitt fusk;    ...

Av Malin - 21 november 2010 20:01


                        För min del blev det dessa, som finns ute i butikerna nu...Bägge fulla med idèer och tips! ...

Av Malin - 21 november 2010 16:28


       Tänk att snart har ett helt år gått sen jag bloggade här...men nu är det på tiden. Tänkte låta er få följa med på pysselkvällar, på jakt efter julpryttlar i loppislådor och på second-hand och så tänker jag dela med mig av mina juli...

Av Malin - 26 december 2009 22:42

Eftersom det varit så otroligt mycket att ordna med i studierna så har bloggandet fått stå åt sidan ett tag...men nu har allt lugnat ner sig och vi har hunnit ha några sköna dagar.  Sista adventshelgen kom min storasyster och barnen för att hälsa på ...

Ovido - Quiz & Flashcards